Телемедицина наближає пацієнтів до лікаря, дає можливість бути почутими і здоровішими
Важливість телемедицини – надання медичних послуг на відстані – під час війни зростає особливо стрімко. Адже цей напрямок покращує доступність до медичних послуг, зокрема для мешканців прифронтових територій, для людей з обмеженою мобільністю. Крім того, телемедицина підсилює соціальні послуги «Догляд вдома» і напрямок «Паліативна допомога», а також зменшує навантаження на лікарів і медичну систему в цілому.
Якщо ж говорити загалом, не існує якоїсь чіткої категорії, яка точно залишиться поза медичною допомогою без телемедицини. Хоча є категорії населення, для яких такі ризики за певних умов, найбільші. Це маломобільні групи, діти, які не перебувають за місцем свого проживання, численні сім’ї, які наразі виїхали в евакуацію за кордон. Але за допомогою телемедицини вони можуть отримати і отримують якісні лікарські консультації, в тому числі від лікарів вторинної ланки.
Керуючись Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», наказами МОЗ України від 19.10.2015 р. № 681 «Про затвердження нормативних документів щодо застосування телемедицини у сфері охорони здоров’я» та від 17.09.2022 р. № 1695 “Про затвердження Порядку надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини, реабілітаційної допомоги із застосуванням телереабілітації на період дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях”, з метою забезпечення надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини, коли відстань є критичним чинником, в КНП «Міська дитяча лікарня № 5» ХМР створено Кабінет телемедицини.
Відповідно до покладених завдань Кабінет:
– бере участь у наданні екстреної та планової медичної допомоги;
– опрацьовує запит на телемедичне консультування;
– формує запит на телемедичне консультування та проводить пошук необхідного консультанта;
– опрацьовує висновок консультанта;
– інформує пацієнта та/або лікуючого лікаря про результат телемедичного консультування;
– зберігає висновки консультантів на паперових носіях та виготовляє їх копії за необхідності.
Кабінет телемедицини в повному обсязі оснащений необхідним обладнанням: комп’ютер з мультимедіа; веб-камера; блок безперебійного живлення; фотокамера цифрова; принтер; сканер; ПЗ – операційна система, офіс, прикладне для телемедицини та антивірус.
Підключення до мережі Інтернет проводиться шляхом застосування доступних технічних засобів та нововітніх електронних комунікаційних технологій. В лікарні розроблені документи та проводяться бесіди щодо додержання необхідних заходів з кібербезпеки під час надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини.
Працюємо з МІС Helsi. Helsi має потужні можливості телемедицини завдяки сервісу «Лікар онлайн», що дозволяє пацієнтам отримувати відео- та чат-консультації з лікарями дистанційно, а лікарям — розширювати практику та консультувати гнучко, а також інтегрує всі медичні дані в одному місці (призначення, аналізи, рецепти) для зручного контролю здоров’я.
Телемедицина в Україні активно розвивається як інструмент підвищення доступності медицини, дозволяючи пацієнтам отримувати консультації лікарів дистанційно через відеозв’язок, чати та телефонні дзвінки.
Головною метою телемедицини є надання якісної медичної допомоги на відстані, що дозволяє знизити навантаження на лікарні, а також зробити медицину доступнішою.
У сучасному світі телемедицина це необхідний елемент розвитку системи охорони здоров’я.